Strategisch advies

Strategische communicatie staat in functie van de groei en langetermijnvisie van de organisatie.

Als we met onze ondersteuning willen bijdragen aan de groei van uw organisatie, is het logisch dat we alles vanuit deze invalshoek benaderen. Samen gaan we hierbij na waar uw corporate communicatie aan moet bijdragen, wat het imago is dat uw communicatie dient uit te stralen en hoe u zich hiermee positioneert in uw markt.

Nemen we even als voorbeeld een gespecialiseerd studiebureau dat we op strategisch niveau ondersteunen.

Een van de eerste zaken die we samen met hen deden, was nadenken over de inhoud van hun nieuwe website. We zijn hierbij vertrokken van de vraag waar mensen naar op zoek zijn als zij naar hun website surfen. En hoe we ervoor zorgen dat zij meer willen weten en klant worden als een mogelijkheid zien.

De  website bereikte misschien niet al de potentiële klanten. En ook de bestaande klanten mogen we niet uit het oog verliezen. Daarom zijn we gaan kijken naar de communicatie naar deze twee groepen. Wat is de communicatiestijl van het bureau? Hoe vertaalt zich dat in presentaties, toespraken, columns, perscommunicatie? Sluiten de offertes, bestekken, aanbestedingsdossiers hier op aan? Met welke content en via welk kanaal voldoet het bureau aan de echte vraag van haar potentiële en bestaande klanten?

Tijdens dit hele proces ontstaat een strategische communicatiebril die zelfs wordt meegenomen in persoonlijke contacten. Bij de voorbereiding van hun belangrijkste afspraken fungeren we met deze bril zelfs als klankbord voor de zaakvoerder en alle andere mensen in de organisatie.

You are here

Een vrijblijvende afspraak?

Heeft u een vraag, opdracht of uitdaging?
We bespreken het graag met u.

Contacteer ons